SEO, arama motoru optimizasyonu

SEO, arama motoru optimizasyonu

Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO (Search Engine Optimization), Arama motorlarında (Google, Bing, Yahoo vb) daha kolay bir şekilde indexlenmesini sağlamak amacı ile yapılan tamamen teknik bir çalışmadır ….
SEO ile alakalı olarak bu tanımlama defalarca yapıldı ve yapılmaya da zannımca devam edilecek. Fakat bence SEO bu değildir. “Bence SEO: Arama motorlarından daha fazla ziyaretçi çekilmesi işlemidir, ve yukarıdaki tanımda yer alan teknik çalışmalar sadece bütünün bir parçasıdır. ” dedikten sonra benim için arama motoru optimizasyonunun ne olduğunu ve ne olmadığını daha detaylı açıklamaya çalışayım.
SEO işlemleri, bir genel çalışmanın sadece bir kısmını oluşturmaktadır. Bu genel çalışma;

  • site içi optimizasyon
  • backlink düzenlemeleri
  • black hat metotlar,
  • marka bilinirliğinin artırılması
  • ziyaretçi davranışlarının takibi
  • lokalizasyon
  • sitenin geliştirilmesi
  • içerik girilmesi
  • içerik kalitesinin artırılması
  • Arama motorlarındaki gelişmelerin takibi
  • ek uygulamalar

vs şeklinde özetlenebilir.
Bu çalışmalar yapılırken en önemli unsur site sahibidir. Site sahibi olan kişi ne kadar ileri görüşlü olursa sonuçta o kadar mükemmele yakın olmaktadır. Yoksa gdip bir sürü backlink satın almak(!), bir yığın özgün içeriğe(!) para yatırmak, ucu sonu görünmeyen adwords reklamlara para harcamak değildir.
Yapılması gereken en önemli çalışma aslında ne kadar uzağı görebildiğinizi test etmektir. Yani projenin sonunda ne durumda olacağınıza bakmak ve mümkünse eğer eş değer projeleri gözden geçirmektir.
Sitenin Hazırlanması ve Sunumu:
Sitenizi ilk kez aklınızda oluşturduğunuzda aynı zamanda bu site içerisinde hangi teknolojileri de kullanacağınıza ve ne kadarlık bir bütçesi olacağına da bakmanız sizin için faydalı olacaktır.
Örneğin bir haber bloğu yapmak istiyorsunuz!
İlk soru, “haber bloğumda hangi haberleri yayınlayacağım ?” olmalıdır. Çünkü bu sorunun cevabı aynı zamanda kimlerle rekabet edeceğinizi de gösterecektir.
2. soru, “Rakiplerim kimler ?”
Bu sorunun cevabı sizin rakiplerinizin kullandığı teknolojileri de incelem fırsatına sahip olmanızı sağlar ve bulacağınız bazı açıklar ile onlardan öne geçebilme fırsatı verir.
Seo çalışmalarının önemli bir kısmı da rakiplerin incelenmesi olduğunu unutmayalım !  Rakipleriniz hem sizin düşmanınız hem de size sizi anlatan en iyi dostlarınızdır.
Bu çalışmaları yaptıktan ve faaliyet alanınızı belirledikten sonra sitenizin hazırlanmasına ve iç seo çalışmalarına iş gelmiştir.

Site Hazırlığı ve İç SEO

Sitenizin bir den fazla kopyasını aynı anda yayınlayın. Ana siteniz için site içi optimizasyonları en son yapın.
Hemen bazı arkadaşlar zıplayacak, “olurmu duplicate content (ikiz içerik) olur, Google sizi banlar. “
Hayır bir veya iki ikiz içerik için Google size bir şey yapmaz. Düşünsenize haber sitelerini hürriyette bir haber var aynı haber başka bir gazetede de var hemde kelimesi kelimesine aynı. Burada en önemli konu özgünlük. Her zaman kaliteli derim ama burada özgünlük diyorum.
Peki sitemizi nasıl yapacağız.
Kesinlikle hazır platform kullanmayın !
Eğer projenizden bir sonuç almayı bekliyorsanız, kendi yazdığınız veya yazdırdığınız(biraz paraya kıyın canım) bir alt yapı oluşturun. Başarıya ulaşmak için birinci ve temel şarttır.
Alt siteleri (ana siteniz haricindekileri) değişiklikleri ve testleri yapmak için kullanın. Yani öncelikle yaptığınız her türlü yapısal değişikliği bu sitelerde yapın, başarılı olduğuna inanırsanız ana sitenize uygulayın.
Rakiplerinizdeki tüm yapısal özellikleri hatta fazlasını barındırın.

  • Schema.org
  • CDN
  • Og tags
  • Responsive arayüz
  • Mobil site
  • Android
  • Chrome
  • IOS arayüz

Vs..
SEO İhtiyacınızı, ihtiyacınız kadar kullanın siteniz gelişmeye açık olsun. Site içi SEO çalışmalarınızı ve işlerinizi yaparken en önemli konu aslında webmaster olarak işi verdiğiniz kişidir. sitenin kaynağını defalarca kontrol etmenizde ve bu kontrolleri bir başka webmaster ile birlikte yapmanızda fayda vardır. yukarıdaki maddeleri neden saydığımı kısaca açıklayayım. SEO açısından en önemli konu Arama Motorlarının(Search engines) sitenizin içeriğinde ne olduğunu anlamlandırabilmesidir. Google kendisinin siteyi kategorize ettiğini içeriği ayrıştırabildiği kadar kolay dizine ekleyecektir. bu sebeple uygun schema ile bunu sağlamanız gerekmekte ikinci konu ise sitenin hızlı indirilmesidir. bu indirme işlemi sadece html dosyanın indirilmesi değil html dosya içerisinden çağrılan dosyalarında indirilme hızıdır. bunu kolaylaştırmak için kesinlikle CDN kullanmalısınız. yine schema benzeri tagların olduğu og.tags da sayfayı kolay anlatacaktır. SEO İhtiyacınızı, ihtiyacınız kadar kullanın siteniz gelişmeye açık olsun.
Bu Gecelik Bu Kadar. Daha Sonra Devamını yazmak üzere
Bu Makale SEO konusunda fazla tecrübesi olmayanlar için yazılmıştır.

SEOinforobot

Yorumlar

Yorumda Görünecektir
Yorumda Görünecektir
24594
Sayıları Kutuya Yazınız