SEO ve Arama motorlarında, 2014 Hummingbird ve Pigeon Algoritma değişiklikleri

SEO ve Arama motorlarında, 2014 Hummingbird ve Pigeon Algoritma değişiklikleri

2014 Yılına damgasını vuran en önemli algoritma değişiklikleri Hummingbird algoritmasının çıkışı ve pigeon algortimasında yapılan değişikliklerdir diyebiliriz. ancak hem ülkemizde hemde yabancı kaynaklarda bu iki değişiklik ile ilgili çok net ve açık kaynak bulunmamaktadır.

Hummingbird algoritması ile 2014 yılının başlarından itibaren Google anahtar kelime araması yapmak yerine her anahtar kelimesinin bir soru ifadesi olduğu tanımlaması ile yola çıktı. İlk bakışta çok bir farklılık yokmuş gibi görünse de aslında durum eski arama yönteminden tamamen farklı bir hal almıştır.

bunu şu şekilde açıklamak sanırım doğru olacak; eski yöntemde bir arama yapıldığında, anahtar kelimenin sayfa içerisindeki geçiş sıkılığı, ağırlığı, konumu ve bu anahtar sözcüğü ile sayfaya alınan linkler son derece önemli ve aynı zamanda sayfanın niteliğini belirleyen önemli unsurlardı. pek çok seo uzmanı aldığı linkler, sayfa içerisinde belirli sözcükleri balın yaparak hx taglarında title içerisinde tutarak sayfanın ilgili anahtar kelimesinde yükseklmesini sağlamaya çalırlar ve çoğunlukla da başarılı olurlardı. 2014 şubat ayından sonra başlayan bir süreçte artık bu yöntemler çokta işe yaramaz hale geldiler(Özellikle nich anahtar kelimelerde). bunun sebebi hummingbird algoritaması ile işlerin değişmiş olmasıdır.

Hummingbird algortiması ile sorgulanan her bir anahtar kelime artık bir soru ifadesi karşılığı olmakta ve dolayısı ile bu soru ifadesini en iyi karşılayan sayfalar sıralamalarda yükselmekte. bunu en kolay gözlemliyeceğiniz yer 1. sayfa içerisinde 4-20 sıralar arasında gerçekten ciddi değişimlerin bulunmasıdır ki muhakkak bunu gözlemişsinizdir.

Nasıl oluyorda hummingbird algoritması her bir anahtar kelimeyi soru şeklinde algılıyor ? bunun cevabı aslında oldukça basit gibi görünmekle birlikte biraz daha kapsamlı olmakta;

basit olarak anlatmak gerekirse; eğer kullanıcı "hd video" yazmışsa bunu aslında "hd video nerden izlenir " sorusu ile aynı anlamda almak çok da hata olmasa gerek. veya sekötrel baktığımızda "evden eve nakliyat" yazan bir kullanıcı aslında "evden eve nakliyat firmaları hangileridir" sorusunu sormaktadır. aynı şekilde "lokanta " yazan bir kullanıcı ise "en yakın lokanta nerede ?" sorusu ile google ı sorgulamaktadır. bu durumda hd video, evden eve nakliyat veya lokanta sözcüklerine link almanızın veya sayfa içerisinde çokça geçirmenizin ağırlıklı yapmanızın çokta önemi kalmamakta(dikkat Önemsiz demiyorum), ancak bunun yerine videoların detaylı tanımları, nakliyat yaptığınız bölgeler veya lokantanızda bulunan yiyecek çeşitleri çok daha anlam kazanmakta ve dolayısı ile sizi yükseltecek içerik yapısı eskisine göre değişiklikler gösterecektir.

temmuz ayında yapılan pigeon algoritmasındaki değişiklikte zaten bu sebeple yapılmış ve her ne kadar sadece ABD üzerinde etkili olduğu söylensede orta ölçekte tüm arama sonuçlarını etkilemiştir.

pigeon algortiması ise web sitesinin sahibi olan firmanın hem arama sonuçlarında hemde lokal arama sonuçlarında daha görünür veya etkin olması için yapılmış ve web arama sonuçlarını etkileyen önemli bir algoritmadır.

yapılan değişiklik ile web arama sonuçları ile lokal arama sonuçları daha fazla birbirleri ile etlişir hale helmiş bu sebeple daha fazla arama sonuçlarında büyük etkiler gözlenmiştir.

Hummingbird ve Pigeon Algoritmalarında yapılan bu değişikliklerden sonra yapılması gerekler;

  • daha fazla ürün tanıtımına yönelmek
  • daha fazla yer yön tarifi ve firma konumu hakkında bilgi vermek
  • ve daha fazla izleyici satın alarak(dijital reklam) daha çok sayfa açılmasını sağlamak olmalıdır.
  1. Ürün Tanıtımı

    Ürün Tanıtımlarınızı yapmak için schema.org/product özlliğini kullanın ve mümkün olduğunca ürün ile ilgili detaylı bilgiler verin.

  2. yer yön tarifi

    Firmanızın çalıştığı adresleri belirten detaylı açıklamalr yapın ve açıklamlarınızı mümkün olduğunca şehrin iç kısımlarından yapabilirsiniz. bu tarifler sizin hiç ummadığınız bölgelerde ön sıralarda çıkmanızı sağlayacaktır.

  3. dijital reklam

    Dijital reklamlar, sitenizin izleyici sayısını ve özellikle bölgesel izleyici sayınızı artırarak google a yerel bir firma olduğunuza dair sinyaller gönderecektir.

Mehmet ÇAKIR

SEOwarp.net

SEOinforobot

Yorumlar

Yorumda Görünecektir
Yorumda Görünecektir
45419
Sayıları Kutuya Yazınız