SEo açısından longtail sözcükler ve bu sözcüklerden faydalanarak otorite site olmak

SEo açısından longtail sözcükler ve bu sözcüklerden faydalanarak otorite site olmak

WEB de site açan her firmanın site açılırken temel amacı internet ve getirdiği imkanlardan mümkün olduğu kadar fazla faydalanmak ve arama motorunda hedef kitlelere daha fazla ulaşmaktır. ancak bu amaç çoğu zaman ütopik bir şekilde kalmaktadır. örneğin yani açılan bir haber sitesi seo danışmanı ile çaışmaya başlayacağında ilk düşüncesi "Haberler veya ekonomi haberleri"yazıldığıda ilk sırada gelmeyi hedef olarak almaktadırlar ki bu durum hayalden başka bir şey değildir.

SEO açısından asıl önemli olan başlangıçta değeri yüksek, araması az ancak müşteri kesinliği sağlayan anahtar eklimelerde öne çıkmak olmalıdırki bu kelimelere longtail(uzun kuyruk) anahtar kelimeler denilmektedir. longtail keywords arama miktarı düşük ancak bir o kadar da müşteri kazandıran kelimeler olmaktadır. cep telefonu almak isteyen bir kişi eğer hangi telefonu alacağına henüz karar vermemişse, " Cep telefonu veya ucuz cep telefonu veya samsung cep telefonu" gibi kısa ancak kendisine yön verecek arama sorgularını tercih etmektedir ve bu sebeple çoğunlukla ilk çıkan bir kaç siteye girip fiyat özellik gibi şeyleri kontrol etmekte ve alışveriş yapmadan ayrılmaktadır. ancak artık ne alacağına kararvermiş ve alacağı bir mağaza veya site arayan kişilerse "bağcılar evden eve nakliyat, yenimahalle evden eve nakliyat, yenimahalle en iyi evden eve nakliyat" gibi daha uzun ancak kesin sonuç verecek arama kelimelerini tercih etmektedir. Toplam yapılan sorguların %10 unu oluşturan bu sorgular internetten yapılan ticaretin %70 inin başlangıç noktasını da oluşturmaktadır.

anahtar kelimeleri ele aldığımız da şu şekilde guruplara ayırabiliriz

  • Problem Araştırması
  • Bilgi Arama
  • Alternatif karşılaştırmaları
  • Özellik değerlendirme
  • Satın alma

bu guruplandırmalarda ise bulunmayan anahtar kelime aramaları vardır ki bu armalar en yüksek rekabetin olduğu ancak ziyaretçilerin en az dönüş verdiği arama kelimeleridir. burada yüksek dönüşüm alabilmek ve SEO yu etkin bir şekilde kullanabilmek içn yapılması gereken uzun satın alma ve uun özellik değerlendirme kelimelerinin hedef olarak alınması ile otorite olmaya çalışmak olacaktır.

amacımız yeni girdiğimiz bir sektöre en iyi ve doğrudan kar amaçlı bir SEO yatırımı yapmak olduğunda satın alma kelimelerine yönelmek hem zaman hemde dönüşüm için iyi bir seçimdir. bu balış açısı ile hangi sektör olursa olsun ürünlerin schema.org ile oluşturulması sonucunda arama motorunun hedef sayfayı daha kolay anlaması sağlanmış olacaktır.

yerel bir firmamız varsa ki öneğimizde "evden eve nakliyat" sözcüğünü kullanmıştık, bu durumda google yerel arama sonuçlarını da kullanmamız gerekmektedir. böylece hem longtail hemde yerel arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmak kesinlikle SEO için harcanan zamanı ve parayı minimuma indirmektedir.

Google Adwords, her ne kadar SEO yu etkilemesede dolaylı yoldan bize longtail kelimelrde ve yerel arama sonuçlarında yardımcı olmakta ve ziyaretçi davranışlarımızı ölçerek sitemizi ileyen ziyaretçilerden maksimum dönüşü almamıza yardımcı olmaktadır.

longtail sözcükler sadece ziyaretçi dönüşü yakalamamızda değil aynı zamanda aynı sektörde yer alan longtail kelimelerin çoğalması ile sayfalarımız için sayfa otoritesi ve site otoritesininde oluşmasında ve nich sözcüklerde de üst sıralara tırmamızda faydalı olamaktadırlar. Google ile bidiğimiz önemli konulardan bir tanesi de bir web sitesinin aldığı ziyaretçi sayısının artması sitenin sektöründeki otoritelerinden olmasını da sağlamaktadır. bu otorite sonucunda hem site nich sözcüklerde öne çıkmakta ve daha fazla ziyaretçi de almaktadır.

long tail sözcükler ile gelen ziyaretçiler siteler içerisinde daha fazla zaman geçirmekte bu ise sayfa/ziyaretçi oranını artırmakta aynı zamanda bir sonraki ziyaretleri sayesinde ise yeni/toplam ziyaretçi oranını da düşürmekte dolayısı ile ziyaretçi sadakatini de artırmaktadır.

2015 de SEO açısından yapılamsı gereken en önemli konulardan bir tanesi de artık longtail sözcüklerden mümkün olduğunca faydalanmak ve doğrudan nizh sözcüklere yüklenmek yerine longtail söcüklere önem vermek olmalıdır.

SEOinforobot

Yorumlar

Yorumda Görünecektir
Yorumda Görünecektir
87070
Sayıları Kutuya Yazınız