SEO Çalışması Nasıl Yapılır ?

SEO Çalışması Nasıl Yapılır ?

Hazırlık ve Tanımlamalar

Bir SEO çalışmasına başlamadan önce sitenin bulunduğu sektörü ve rakipleri incelemek ve kontrol altına alabilmek için öncelikle hazırlıkların yapılması gerekir. bu konuda gazete ilanları konusunda bir örnek ile başlayalım ve sürdürelim.

1. Gazete ilanı konusunda araştırma yapılması ve anahtar eklime çıkarılması.

Konumuz Gazete ilanları olduğuna göre ilk yapılması gereken gazete ilanı ve ilan kelimelerinin lsi kelimeleri ile google keywords planner den rekabetçi kelimelerin çıkarılması şeklinde başlayacak ve en çok sorgulanan kelimeler ile en çok rekabeti olan kelmelerin tespit edilmesi olacaktır.

bu konuda seoinforobot.com un lsi kelimeler aracı oldukça kullanışlı olmaktadır.

lsi sözcükler bulunduktan sonra gazete ilanı için rekabetçi kelime analizi yapmamız gerekmekte

burada dikkat edilmesi gereken en çok sorgulanan kelimeler ile yine bunların arasındaki rekabeti en az olan kelimelerin tespit edilmesi olacaktır. Eğer siteniz yeni ise ve daha öncesinde SEO çalışması hiç yapılmamış veya profesyonel anlamda yapılmamış ise kesinlikle rekabeti yüksek kısa anahtar sözcükler seçilmemeli bunun yerine rekabeti düşük ve uzun anahtar kelimeler seçilmelidir.

burda şu anahtar kelimeler arasından

Anahtar Kelime Aylık arama Hacmi Rekabet(%)
posta 3350000 0
iş ilanları 201000 51
sabah sarı sayfalar 40500 5
hürriyet iş ilanları 27100 17
iş arıyorum 27100 64
hürriyet ankara 18100 1
reklam 14800 44
posta iş ilanları 14800 22
basın ilan kurumu 12100 0
iş arayanlar 12100 61
posta gazetesi iş ilanları 9900 27
hürriyet akdeniz 8100 13
sabah iş ilanları 8100 18
iş ilanı 8100 42
sahibinden ilan ver 8100 39
ilan 6600 37
sabah seri ilanlar 5400 14
sabah gazetesi iş ilanları 5400 22
iş arama siteleri 4400 41
iş arama 4400 34
eleman ilanları 2900 52
hürriyet akdeniz iş ilanları 2900 41
...    

LSI kelimeler ile aylık arama hacmi yüksek ancak rekabeti düşük olan uzun arama terimlerini bularak yolumuza devam ederiz.

2. Rakip sitelerin ve rekabet seviyelerinin bulunması

Rakip siteler tahmin edeceğiniz gibi anahtar kelimelerinizde sizden daha üst sıradaki siteler olmaktadır. ancak çoğu seo uzmanı bu konuda hata yaparak ilk 3 içerisindeki siteleri almaktadır. ancak rakip siteler aslında 1., 3., 5, 7., 10., 11., 15., 20., 21. ve 30 siteler şeklinde sıra arasından seçilen ancak 1. sayfaya çıkma potansiyeli yüksek olan sitelerin arasında sizin anahtar kelimeleriniz ile yapılan aramalarda bulunan sitelerden en az 3 tanesinin alınması ile oluşmaktadır.

bu adım biraz kafa karıştırıcı olsada ben çoğunlukla hedef ana anahtar kelimemin google sorgusunda bulunan 1. 3. ve 10. siteleri kendime hedef olarak almaktayım. sebebi ise 1. sayfaya çıkmak gerçek zordur ve bu sebeple 1. sayfanın sonundaki site bana anahtar kelime hakkında önemli ipuçları vermektedir. 3. olan site benim hedef bölgemdeki ilk sitedir, bu sebeple bulunduğu nokta kritiktir ve izlenmeye kesinlikle değer özellikleri olduğuna eminim. ve 1. olan site hedef konumdur ve bu site bana Google ın bu anahtar kelimede neler beklediğini tm olarak anlatacak olan sitedir.

Tüm bu 3 web sitesini de seoinforobot.com ile yakın takibe alır ve bir kaç hafta izlerim. bu izleme esnasında;

anahtar kelime konumları,

site içi sayfaların durumları ve otoriteleri

site içinde kullanılan teknolojilerin değişimlerine göre sıralama değişimleri,

gibi pekçok faktör benim için önemli vaziyettedir.

 

3. Sitenin Alt yapı ve url kurgusunun yapılması

buradaki en önemli konu diğer rakip web sitelerin yaptığı url kurgusuna benzemeyen ancak o siteler örnek alınarak okunaklı, hatırlanır bir url kurgusunun yapılmasıdır. ancak kesinlikle zorunlu olmadıkça alt düzünlere girilmeden kurgunun oluşturulması ve mümküm olduğunca url yapısında sayılar değil ürün, yer, kategori isinlerinin geçirilmesidir. ve ayrıca url yapısı içerisindeki kelimelerin mümkün mertebe sayfanın title etiketinde de yar almasının sağlanması gerekmektedir.

gazete ilanı için yapılması gereken url düzeni bence

~/gazete-ilani.html

~/seri-gazete-ilani.html

~/gazete-ilan-servisi.html

~/gazete-ilanı-vermek.html

~/...-gazete-ilani.html

~/seri-...-gazete-ilani.html

şeklinde olmalıdır. ve elbette title etiketleride hem bu kelimeler geçmeli hemde mümkün olduğunca uzun ve 120 Karakteri de aşmadan yazılmalıdır.

bu sistem için ben stasa v5 alt yapısını uygun buldum ve onu kullanmaktayım.

Stasa V5 at yapısını seçmemin en önemli sebebi ise hem son derece hızlı tepki vermesi, hemde suncuyu yormayacak bir alt yapı olması ve esnek programlama yapısı ile WP den Drupaldan ve Joomladan kesinlikle üstün olmasıdır.

4. Site içerisinde kullanılack schema.org un seçilmesi ve siteye uyarlanması

gazete ilan işleri ile uğraşan bir firmaya ait web sitesi kendisi bir ürün sunmadığı için elbette müşterisini yazacağı makaleler ile ve hızlı bir şekilde ilan verebilmesi ile çeceği için yapılması gereken article scheması ile işe başlanması şeklinde olacaktır. ancak bu schema ile birlikte event schema sıda verilen ilanların izleyiciye gösterilmesi ve buradan hit alınması amacı ile kullnılabilir.

article ve event schemaları bizim işimiz için oldukça uygun görünmektedir.

5. makalelerin yazılması ve sayfa yapısının kurgulanması

Makalelerin yazılması son derece önemli bir konudur ve aslında sitenizin hangi kelimelerde öne çıkacağını hangilerinde ise geri düşeceğinin habercisi konumundadır. Makaleler yazılırken bazı kurallara dikkat edilmesi son derece hayati kara taşımaktadır.

Makale Hazırlanması ile ilgili http://www.seoinforobot.com/seo-makalesi-yazim-kurallari.html linkine bakmanızda fayda var

6.Resimlerin Seçilmesi ve resim dosyaları

Resimler bir web sitesinde en çok band genişliği harcayan öğe konumundadır. bu sebeple kesinlikle optimize edilmiş ve tekrar tekrar gözden geçirilmiş olmalıdırlar. resim dosyalarını kendiniz üretmekte zorlanıyorsanız. sizin anahtar kelimelerinizin ingilizce karşılıklarına bakon ve bu karşılıklarda google görsellerde yer alan resimleri kendi sitenize indirerek veya indirmeden doğrudan orjinal url adresleri ile sayfalarınızda kullanın

7. CSS ve JS dosyaları

bu dosyalar sayfalarınızn şeklini veren ve sayfanın ziyaretöi önündeki davranışlarını belirleyen temel dosyalardır. mümkün olduğunca az olmalı ve hızlı yüklenmelidir. bununla ilgili http://www.seoinforobot.com/seo-ve-javascirpt-dosyalar.html linki okumanızı öneririm

8. siteyi yayına alma, ziyaretçi satın alma ve adwords reklamları

Sitenizi yayına lamdan önce ziyaretçilerinizin ilgisini çekebilecek miktarda sayfanız olup olmadığına dikkat edin çünki ziyaretçi davranışlarını belirleyecek temel etken sayfa miktarınızdır.

sayfa yapınızı muhakkak başka birine kontrol ettirerek önerilerini alın

robots.txt dosyanızdaki sınırlandırmalara dikkat edin ve sitenizin google bot tarafından doğru açıldığından emin olun

sayfa yükleme hızınızı ölçümleyin(bunun için seoinforobot.comdaki sayfa analiz aracını ve proje bölümünü kullanabilirsiniz. )

sitenizin online olduğu günden itibaren aralıksız olarak günde 5 ziyaretöi satın alın ve web sitenizin kalitesinden eminseniz Gogle analytics e kaydedin.(Chrome ile zaten siteler takip edilmekte hiç olmazsa puan kazanın)

aylık minimum 300 TL lik Google adwords reklamı alın. bu size istediğiniz anahtar kelimelerden ziyaretçi gelmesini ve bu anahtar kelimelerden gelen ziyaretçilerinzin eğilimlerini takip edebilmenizi sağlar.

9. backlink satın almayın backlink edinin

web sayfalarınza yani sitenizin iç sayfalarına çeşitli anahtar kelimelerden backlinkler alın acak abarmayın haftada 1 veya 2 tane basit backlink ayda 1 tane veya 2 tane kaliteli backlink işinizi fazlası ile görür.

10.Sayfaların düzenlenmesi ve yeni içerikler

anasayfanızda H1 taglarını bolca iç sayfalarda ise 1 tane kullanın ve makale sayınızı düzenli olarak artırın. makale yazarken LSI kelimelerden faydalanın.

kesinlikle ani içerik değişiklikleri yapmayın. sitenizi sürekli online tutun.

11. gelişen teknolojileri kendinize adapte edin.

 

Tüm bu yazılanları yapmanız halinde birinci sayfada çıkmamanız için bir sebep olmamakla birlikte burada yazılanlar size birinci sayfayı garanti etmez. daha pek çok etken ve google ın da kendi organizması içerisinde sürekli yenilenmesi ile algoritmasında değişiklikler yapması kaçınılmazdır.

 

 

SEOinforobot

Yorumlar

Yorumda Görünecektir
Yorumda Görünecektir
14003
Sayıları Kutuya Yazınız