SEO ve Yerel İşletmeler

SEO ve Yerel İşletmeler

Google Temmuz ayının sonunda Pigeon Algoritmasının güncellenmesi ile yerel işletmelere daha bir önem verir hale geldiğini söyledi ve ilk olarak ABD üzerindeki sorgular üzerinde bunu uyguladı. Pigeon güncellemesi ile birlikte gelen en önemli konu yani Google tarafından açıklanan en önemli nokta artık lokasyon bazlı aramalarda yerel işletme bilgileri ayrıca değerlendirilecek ve öne çıkarılacak şeklindeydi. Ancak bunun anlamı kesinlikle yerel işletme web sitelerinin öne alınması şeklinde yorumlanmamalı. daha çok dizin sitelerinde yerel işletme bilgileri öne alınacak şeklinde yorumlanmalı idi. kasım ayının sonunda ise bu durumu avusturya, ingiltere ve kanadaya genişlettiğini bildirdi.

Pigeon Güncellemesi ne idi aslında bakacak olursak, mikroformatlarla verilen yerel bilgilerin daha değerli olduğunu kolaylıkla gözlemlemekteyiz.Büyük dizin siteleri bu özellikleri çok daha iyi bir performansla kullanmakta ve daha erişebilir olmaktalar mesela yelp'de yer alan bir işletme kaydını incelediğimizde; http://schema.org/LocalBusiness şemasının kullanıldığını kolaylıkla görmekteyiz.

localbusiness şeması en temel olarak

<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">
  <h1><span itemprop="name">Beachwalk Beachwear & Giftware</span></h1>
  <span itemprop="description"> A superb collection of fine gifts and clothing
  to accent your stay in Mexico Beach.</span>
  <div itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
    <span itemprop="streetAddress">3102 Highway 98</span>
    <span itemprop="addressLocality">Mexico Beach</span>,
    <span itemprop="addressRegion">FL</span>
  </div>
  Phone: <span itemprop="telephone">850-648-4200</span>
</div>

öğeleri ile birlikte kullanılmaktadır ve google tarafından (Google Business) Kayıtları ile uyuşması halinde işe yarayan önemli bir HTML 5 Öğesi halini almıştır.

Sadece localbusiness şemasının kullanılması sitenin görünürlüğünü önemli anahtar sözcüklerde artırmakla birlikte aynı zamanda görüntülediği alanıda daraltmaktadır. örneğin avcılarda bulunan bir firma nişantaşında görüntülenmemekte veya ankara bahçelievlerdeki bir firma abidinpaşada görüntülenmemektedir. bu durumunda önüne geçmek için yerel işletme siteniz için yapmanız gereken her bölge için ayrı iletişim sayfaları ve ayrı adres bilgileri vermekşeklinde olacaktır. bulunduğunuz bölgenin çevre bölgelerinden de görüntülenebilmek için ayrıntılı bir yer yön tarifi yapmakta faydalı olacaktır. bu tarifler mümkün olduğu kadar şehrin iç kısımlarından yapılmalı ve iletişim sayfalarında detaylıca bulunmalıdır.

SEOinforobot

Yorumlar

Yorumda Görünecektir
Yorumda Görünecektir
48328
Sayıları Kutuya Yazınız